۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

آزار غیرمستقیم معلمان

Australian journal of educational & development psychology . Vol 9 , 2009,pp 2-17
Anna Dedousis-Wallace & Rosalyn H. Shute

عنوان تحقیق
آزار غير مستقيم : پيش بيني کننده مداخله معلم ونتيجه ارائه راهنمايي آموزشي درباره تاثير سلامت رواني نوجوانان

ما ويژگيهاي پيش بيني کننده احتمال مداخله معلم در آزار غير مستقيم (55 معلم) و آموزش 45 دقيقه اي درمورد تاثير سلامت روان را مورد آزمون قرار داديم. همدلي کلي وجدي گرفتن آزار غير مستقيم، پيش بيني کننده اي از احتمال مداخله معلمان بود، اما اطلاعات در مورد تاثير سلامت رواني اينگونه نبود. آموزش، گاهي از تاثير سلامت رواني و درک جديت آزار غير مستقيم را در مقايسه با گروه کنترل افزايش داد، هرچند همدلي براي قرباني واحتمال مداخله را افزايش نداد. توصيه ها شامل افزايش مهارتهاي پايه اي، اندازه گيري خودکارامدي و تمرکز روي افزايش همدلي کلي بيشتر از همدلي ويژه براي قربانيان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر