۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

علم کیلویی چند؟؟؟!!!

چند وقت پیش یکی از مقالات مستخرج از پایان نامه ام رابرای چاپ به یکی از مجلات معتبر پژوهشی ارسال کردم که پس از مدتی با این پاسخ مواجه شدم که در اینجا عیناً آن پاسخ را ذکر می کنم:

«جناب اقاي سعيد فرماني
باسلام
با تشكر از مقاله ارسالي جنابعالي
(رابطه ي بين حمايت اجتماعي ادراك شده ،سبك هاي هويتي و نگرش نسبت به دين در دانش اموزان مقطع متوسطه)
براي فصلنامه ................. بعلت عدم حجم مناسب مقاله از دستور كار خارج شده است اميد است همكاري جنابعالي با دفتر فصلنامه تداوم داشته باشد.
باتشكر»

1- به نظر می رسد که حوزه هایی چون حجم، وزن، طول، مساحت، ارتفاع و.... به سنجش یک کار علمی ارتباط چندانی نداشته باشد.

2- این پاسخ در حالی برای من ارسال شده است که تعداد صفحات مقاله ی من (11 صفحه) کمتر از حداکثر صفحات مجاز (25 صفحه) برای چاپ بود.

3- ای کاش ایشان حجم مناسب را می فرمودند تا متناسب با حجم دلخواه ایشان، یا از صفحات مقاله می کاستیم و پا چند ورق روزنامه لای مقاله می چپاندیم که حجیم تر شود.

4-جهت اطلاع ایشان و همکارانشان، حدود 200 صفحه A4 فیش خوانده شده دارم که همگی در ارتباط با موضوع پایان نامه و مقاله ام می باشد اما هیچ اثری از آنها در مقاله ام نیست. چون به کیلویی بودن علم معتقد نیستم.

و در آخر به قول استاد ارجمندم «کاش به جای وزنی برخورد کردن با مقوله ی علم و فرهنگ، کمی از فکر و منطق استفاده می شد»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر