بارها و بارها باید گفت و گفت تا یک غلط رایج را اصلاح کرد.
ارزشیابی سازنده و به قول اکثریت «ارزشیابی مستمر»، به معنای ارزشیابی پی در پی نیست. اگر چه مفهوم مداوم بودن را در خود دارد اما مفهوم آن بسیار گسترده تر از مفهوم تکرر ارزشیابی است. ارزشیابی سازنده آنچنان در ارزشیابی مداومت و استمرار دارد که شما دیگر نمی توانید مرزی مشخص برای ارزشیابی و آموزش تعیین کنید، چون ارزشیابی سازنده، همراه، متصل و کمک کار یادگیری محسوب می شود. به عبارتی ارزشیابی برای یادگیری است نه ارزشیابی از یادگیری. توضیحات بیشتررا در مقالات زیر ارائه کرده ام.
ارزشیابی سازنده: به سوی حذف مرزهای ارزشیابی و آموزش.
ارزشیابی توصیفی: بنیان ها، شرح و نقد.
ارزشیابی سازنده و به قول اکثریت «ارزشیابی مستمر»، به معنای ارزشیابی پی در پی نیست. اگر چه مفهوم مداوم بودن را در خود دارد اما مفهوم آن بسیار گسترده تر از مفهوم تکرر ارزشیابی است. ارزشیابی سازنده آنچنان در ارزشیابی مداومت و استمرار دارد که شما دیگر نمی توانید مرزی مشخص برای ارزشیابی و آموزش تعیین کنید، چون ارزشیابی سازنده، همراه، متصل و کمک کار یادگیری محسوب می شود. به عبارتی ارزشیابی برای یادگیری است نه ارزشیابی از یادگیری. توضیحات بیشتررا در مقالات زیر ارائه کرده ام.
ارزشیابی سازنده: به سوی حذف مرزهای ارزشیابی و آموزش.
ارزشیابی توصیفی: بنیان ها، شرح و نقد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر